هم زمان با چهارمین روز از هفته وقف و با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همایش "یاوران وقف" در یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی یكشنبه شب در همایش یاوران وقف در تالار غدیر یزد به بیان اهمیت موضوع وقف پرداخت و افزود: طبق بررسی های به عمل آمده در مرحله اول انگیزه واقفین، رفع فقر از جامعه اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: مكتب انبیا و اولیا همیشه مشوق كسانی بوده كه بخشی از اموال خود را در اختیار مردم و جامعه قرار می دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور اظهار داشت: خدمت به بندگان خدمت به عائله خداوند است و وقف یكی از نمونه های بارز خدمت به بندگان محسوب می شود.

تقوی با اشاره به تاثیرات وقف در حوزه های مختلف افزود: وقف تاثیرات بسزایی را در حوزه گسترش علم، نجات جان انسان ها، تقویت دین ، تقویت اخوت اسلامی و .... داشته است.
وی از حضرت رسول اكرم(ص) و حضرت علی (ع) به عنوان نخستین واقفان تاریخ اسلام یاد كرد و از مسئولان استان ها خواست تا همت و تلاش كنند كه وقف به عنوان یك عمل نیك و صالح در بین مردم ترویج پیدا كند و همچنان جاری باشد.

 حجت الاسلام سید رضا تقوی در همایش یاوران وقف استان یزد با اشاره به راهکارهای تقویت وقف اظهار داشت: معرفی وقف به عنوان یک فرهنگ اسلامی و انسانی، تشویق مردم به شیوه ‌های مختلف و استفاده از ابزارهای مختلف وقف است.

وی همچنین افزود: اگر وقف در راستای رفع نیازهای جامعه صورت گیرد، آثار آن برای مردم ملموس تر خواهد بود و برای وقف تشویق می شوند.

در این همایش که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد،استاندار ، جمعی از ائمه جمعه استان و جمعی از مسئولان و کارکنان ادارات اوقاف استان یزد برگزار شد، از خادمان،‌ واقفان، مستاجران، متولیان و خیران استان یزد تجلیل شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا